Thursday, July 27, 2017

The creation of a wall hanging the non-traditional way - 6


Nu har jag sytt ihop väggbonaden och skarvarna ska sys över med en dekorativ söm. Baksidan blir lika fin den eftersom jag använder samma tråd i undertrådsspolen. Eftersom alla block är färdiga och quiltade så är det svårt att sy ihop dem på traditionellt sätt. Men å andra sidan ville jag ju inte göra detta på ett traditionellt sätt eftersom jag ville utnyttja den teknik  och de software som finns till förfogande 2017. Så i morse i gryningen vid soluret och den nu färdig blommade kaprifolen fick bli en värdig inramning av den vackra väggbonaden.
Now I have stitched together the wall hanging and the seams should be sewn over with a decorative stitch. The back is just as nice as I use the same thread in the bobbin spool. Because each block is finished and quilted, it is difficult to sew them together in the traditional way. But on the other hand, I did not want to do this in a traditional way because I wanted to use the technology and the software that is made available 2017. So this morning at dawn at the "solar Labyrinth" and the now finished blooming Honeysuckle became a worthy setting of the beautiful wallhanging.
Även om allt är klart ITH så är det ändå en hel del jobb med ihopsättande och alla sidor ska matchas och passa ihop. Det är viktigt att man har raka linjer och att man sätter ihop delarna metodiskt.
Even though everything is finished ITH, there is still a lot of work together and all the sides must match and align. It is important to have straight lines and to put the parts together methodically.
Jag tycker också att det är viktigt att baksidan är snygg – därför använder jag samma tråd i undertrådsspolen som övertråden.
I also think it is important that the back is nice – therefore, I use the same thread in the bobbin as top thread.
I de översta hörnen har jag satt dit trekanter som man kan använda som upphängningsanordning. Nu ska jag bara hitta en liten platt list – jag tror det blir snyggast. Sen ska jag hitta den perfekta platsen för denna väggbonad.
In the top corners have I put some double folded triangles that can be used to accommodate the hanger. Now I just find a small flat list – I think it will be the prettiest. Then I find the perfect place for this wall hanging.


Njut av de vackra detaljerna. Blommorna.
Enjoy the beautiful details. The flowers.
Texten.
The text.

Texten med blommor.
The text with flowers.

Själva mittpartiet med den flygande Frida.
The center part with the Flying Frida.

Sen den vackra väggbonaden här försedd med en kantremsa i svart med vita prickar.
Then the beautiful wall hanging with a black binding with white dots.
Vill ni läsa hela serien av inlägg på hur jag skapade denna väggbonad och la till quiltning på de köpta designen så klickar ni här.
Do you want to read the entire series of posts on how I created this wall hanging and added the quilting on the purchased design, click here.

Embroidery Software used from Embrilliance

2 comments:

  1. Lovely job on the wall hanging, Lotta. Frida looks very cute flying through your garden (though I think she probably will not be staying out in the garden!).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Pam no she will not stay in the garden even though she looks lovely among all the green :-)

      Delete