Friday, August 4, 2017

Believe in “Fairy Magic” Towels


Ibland får man inspiration från de mest konstiga saker som att skura en toalett inklusive rengöra golv och väggar. Låter det inte roligt? 😊
Jag tittade på handduken som hängde där och den var väl inget större fel på men var ganska urtvättad så varför inte låta lite ”Fairy Magic” komma in på toaletten i form av två nya hand-handdukar.  Ren toalett och nya handdukar. Kan det bli bättre?
Sometimes you get inspiration from the most strange things like scrubbing a toilet including cleaning the floors and walls. Doesn’t it sound funny? 😊
I looked at the towel that was hanging there and it was nothing major wrong with it but it was pretty faded so why not let a little "Fairy Magic" come into the toilet in the form of two new hand-towels.  Clean toilet and fresh towels. Can it get any better?

Nu höll jag på att skoja till det med att det är som en knockdown eller heter det knockout inom boxning. Hur som helst jag har använt Embrilliance Knock-down stitches bakom broderiet i form av en liten fé. Det är slående och resultatet är lite som en knockout – det blir så mycket bättre.
Now, I was to say something witty like it is like a knockdown or is it called knockout in boxing? Anyway I have used Embrilliance Knockdown stitches behind the embroidery in the form of a little fairy. It is striking, and the result is a bit like a knockout — it gets so much better.
Handdukarna är gästhanddukar från IKEA och det är ett väldigt enkelt sätt att göra ett par enkla handdukar riktigt magiskt exklusiva.
Towels, guest towels from IKEA and it's a very easy way to make a few simple towels really magically exclusive.

När jag broderar handdukar vill jag inte använda mellanlägg på baksidan, jag tycker inte att det är snyggt.
When I am embroidering towels I do not want to use stabilizer on the back, I do not think it looks neat. 

Därför försöker jag använda nån form av ram där jag kan nåla fast handduken och sedan använda klämmor för att hålla fast den. Jag provade med de stora Wonderclips lite på snedden och är man bara lite vaksam så fungerar det bra.
Therefore, I try to use some form of frame where I can pin the towel and then use clamps to hold it. I tried it with the big Wonderclips a little diagonally and if one only is a little observant it works good.

För att sätta fast handduken brukar jag vika den på mitten och sedan positionera den ena halvan för att sedan vika över den andra.
To ”hoop” or rather place the towel I usually fold it in half, and then position one half, and then fold over the other.

Även om jag kommer använda mig av Knockdown stitches i Embrilliance använder jag ett tunt vattenlösligt mellanlägg. Jag försöker matcha tråden för knockdown stitches med handduken. Jag veta att tråden ser lite mörk ut här men det är faktiskt en bra nyans IRL (in real life). En annan rolig sak jag upptäckte var att efter jag lagt till Knockdown stitches så kunde jag gå över till Stitch Artist (jag har SA3) och justera densiteten på dessa stygn - så himla smart.
Although I will use the knockdown stitches in EmbrillianceI put on a thin water soluble stabilizer. I try to match the thread for knockdown stitches with the towel. I know that thread looks a bit dark here but it's actually a good shade IRL (in real life). Another funny thing I discovered was that after adding the knockdown stitches, I could switch to Stitch Artist (I have SA3) and adjust the density on these stitches - so very clever.
Sen är det bara att börja sy och som sagt vakta lite på klämmorna.
Then it's just to start sewing and watch out a bit on the clamps.

När broderiet är klart är det bara att riva bort plasten och det går bort väldigt bra. Blir det något kvar kan man ta en baby wipe och ta bort det lilla som är kvar. Den är bra att torka av bågen med också.
When the embroidery is complete, simply tear off the plastic and it goes away very well. If there is some small pieces left, you can take a baby wipe and remove what little is left. It is good to dry off the hoop with as well.
Som ni ser är baksidan väldigt fin.
As you can see the back looks really tidy and neat.
Facts about designs/fabrics etc:
Designs  fruBlomgren in her FACEBOOK CLUB for the “LET'S HAVE SOME MAGIC” challenge
Towels HÄREN  from IKEA
Embroidery Software used – Embrilliance including Stitch Artist (SA3)

2 comments:

  1. I agree with you, Lotta - the knockdown stitches in Embrilliance are too dense. I don't have the Stitch Artist modules, but use DRK (Density Repair Kit) which does not remove many stitches. Still, some removed is better than none.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think it depends on what kind of towel you use. These were not very "fluffy" or how I should describe them.

      Delete