Saturday, August 26, 2017

Reflectors - 1

Även om sommaren kanske inte är riktigt slut ännu så är det inte många dagar kvar förrän det är september och det är definitivt en höstmånad.
Mörkret infinner sig tidigare och det gör att det är viktigare än någonsin att använda reflexer så man syns. Jag vet att jag förstod inte hur viktigt det var och hur glad man blev när folk använde reflexer förrän jag själv tog körkort.
Nu finns det ju utmärkta reflexer att köpa och många är riktigt billiga. Ibland får man till och med gratis som promotion material. Så det är inte för att tjäna pengar som jag nu väjer att sy en reflex – jisses nej denna blir väldigt mycket dyrare men det är en rolig och jättegullig grej. Mitt lilla katthuvud med reflex
Although summer may not be quite finished yet so there are not many days left until it's September and that is definitively the first autumn month. 
Darkness comes earlier and this makes it more important than ever to use reflectors so one is visible. I know that I did not understand how important it was and how happy I was when people used reflectors until I myself took a driver's license.
Now, there are excellent reflectors to buy and many are really cheap. Sometimes you get even free as promotional material. So it's not to make money, which I now choose to sew a reflector – gosh no, this one will be very more expensive but it is such a funny and adorable thing. My little cat head with reflector material.

Sen kan jag välja att sätta en säkerhetsnål på baksidan, sätter jag den på längden med öglan upp kan jag hänga den i ett snöre.
Then I can choose to put a safety pin on the back, I put it on the length of the loop up, I can hang it on a string.
Eller så har jag den som brosch och fäster enbart med en knappnål från baksidan. Det är det som är så bra med att sy på filt.
Or I have it as a brooch and attach only with a button pin from the back. It's so good to sew on the felt.

Jag har använt mitt Embroidery Software från Embrilliance för att prova vilka färger jag vill ha. Titta bara så olika den ser ut med andra färger på ögonen.

I have used my Embroidery Software from Embrilliance to try which colors I want. Just look so different it looks with other colors on the eyes.

Men jag kan också se vilka färger jag vill ha på applikationstygerna och hur de kommer se ut i förhållande till olika trådfärger men det och hur jag sydde denna lilla reflex katt ska jag visa i mitt nästa avsnitt.
But I can also see what colors I want on the appliqué fabrics and how they look in relation to different thread colors, but that and how I sew this little reflector cat will show in my next blog post.

Facts about designs/fabrics etc:
Fabrics used: thicker wool felt, Tilda quilting cotton fabric and reflective fabric
Embroidery Software from Embrilliance used to check colors etc.

2 comments:

  1. How whimsical, Lotta! A wonderful safety tool for one and all.

    ReplyDelete
  2. Love it! I am a runner here in Florida so we are out running at night and early morning.

    ReplyDelete