Sunday, September 3, 2017

Carpe Diem - 1


Carpe Diem – ”fånga dagen”. Har ni hört det uttrycket? Jag tycker det är ett fint uttryck och faktum är att jag sedan många år har det på entren ovanför vår ytterdörr. Nu är jag medveten om att det finns många tolkningar och man kan ju välja själv vad man vill tolka in i det men i morse när jag gick runt i trädgården lät jag mig fångas av några ögonblick såsom…
Carpe Diem - "seize the day". Have you heard that expression? I think it's a nice expression and the fact is that for many years I have it at the entrance above our front door. Now I am aware that there are many interpretations, and one can choose for yourself what you want to interpret into it but this morning when I walked around the garden, I let myself be caught in a few moment such as ...

Det lilla äppelträdet med några röda äpplen…
The little apple tree with some red apples ...

De långa och ståtliga praktrudbeckiorna…
The long and tall yellow coneflowers…

Allt medan maskinen sakta brummar fram på ännu ett tygmärke som jag ska hänga på dörren till tvättstugan.
All this while the machine slowly embroiders another patch that I will hang on the door of the laundry room.

Fascineras över att till och med underlagsstygnen ser bra ut.
Fascinated that even the underlay stitches looks good.

Jag måste bara visa er läckerheterna vi åt igår kväll 😊 Färska svenska kräftor – och de var jättegoda.
I just have to show you the delights we ate last night 😊 Fresh Swedish crayfish - and they were very good.
Designs: CARPE DIEM from fruBlomgren

No comments:

Post a Comment